Styrk CSR-profilen med frivilligt arbejde
Vil din virksomhed tage et større socialt ansvar? Vil I støtte en god sag og styrke de frivillige kræfter i jeres lokalsamfund?
Så kan vi hjælpe jer.
Vi arbejder med at udvikle Corporate Volunteering, hvor en hel virksomhed, en afdeling, eller individuelle medarbejdere får fri til at udføre frivilligt arbejde i arbejdstiden. Det kan dreje sig om alt fra et par timer om måneden til 2-3 dage om året. I nogle virksomheder bestemmer medarbejderne selv, hvor de ønsker at udføre det frivillige arbejde, og om de ønsker at gøre det individuelt eller i grupper. I andre virksomheder vælger man at gøre det samlet enten som afdeling eller som hel virksomhed.
Læs mere om mulighederne for et samarbejde herunder.
En dag for en sag
Med ”En dag for en sag” bruger medarbejderne en hel dag på frivilligt arbejde. Det kan være på at gøre havemøbler sommerklar på et værested for hjemløse, på at fylde varer op i en butik, der bekæmper madspild, eller på noget helt andet.
Strategiske samarbejder
Vi kan også hjælpe jer med et længerevarende strategisk samarbejde, hvor medarbejdere udfører frivilligt arbejde ved at hjælpe en forening. Det vil ofte være med noget, der ligger indenfor virksomhedens felt. For eksempel kan medarbejdere i en bank yde økonomisk rådgivning til en frivillig forenings brugere.
Donationer
En virksomhed kan også tage et socialt ansvar igennem donationer. Det kan være af møbler, IT-udstyr eller kontorartikler, der skal udskiftes og er til overs eller overskudsmad fra kantinen. Det kan også være et økonomisk samarbejde, hvor virksomheden yder støtte til drift eller til et specifikt projekt.
Få hjælp til at komme i gang
I Frivilligcenter Aarhus har vi god erfaring med at lave skræddersyede tilbud til virksomheder inden for Corporate Volunteering. Vi har blandt andet faciliteret medarbejderdage og opsat strategiske samarbejder mellem virksomheder og frivillige sociale foreninger. Vi har tidligere samarbejdet med virksomheder som Randstad, Salling Group og Nordea.
Kontakt os til en uforpligtende snak eller læs mere i vores brochure herunder.
”Det var et arbejde, vi ikke havde prøvet før. Det betød, at vi skulle tænke ud af boksen og finde nye løsninger. Det var rigtig godt for os og for vores måde at samarbejde på.”
– Fabrissia Ribeiro Duna, Digital Marketing Officer, Salling Group